BOLU TÜKETİCİ İL HAKEM HEYETİ 2021 YILI İSTATİSTİKLERİ VE 2022 YILI THH. YENİ PARASAL SINIRLAR

Tüketici Hakem Heyetlerine Başvurularda 2022 Yılı Parasal Değerleri Yeniden Belirlendi.

20 Ocak 2022

Tüketici Hakem Heyetlerine Başvurularda 2022 Yılı Parasal Değerleri Yeniden Belirlendi.
 

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, tüketiciler ile satıcı ve sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların adil, hızlı, basit ve olabilecek en az masrafla çözüme kavuşturulması amacıyla il merkezlerinde ve belirlenen ilçe merkezlerinde faaliyet gösteren Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda uyulması zorunlu parasal sınırlar, 1 Ocak 2022’den itibaren geçerli olmak üzere, yeniden değerleme oranında artırıldı.
 
Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 68 inci ve Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin 6 ncı Maddelerinde Yer Alan Parasal Sınırların Artırılmasına İlişkin Tebliğ” 16 Aralık 2021 tarihli ve 31691 sayılı Resmi Gazete’de yayımlandı. Resmi gazete ilanı için lütfen TIKLAYINIZ...
 
Düzenlemeyle, tüketici hakem heyetlerine yapılacak başvurularda uyulması zorunlu parasal sınırlar, 1 Ocak 2022’den itibaren uygulanmak üzere, 2021 yılı için belirlenen yüzde 36,20’lik yeniden değerleme oranına göre tekrar belirlendi.  

ÜST PARASAL SINIR 15 BİN 430 TL

2022 yılı için Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda değeri;

  • 10.280 Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri,
  • Büyükşehir statüsünde olan illerde 10.280 Türk Lirası ile 15.430 Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri,
  • Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde 15.430 Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri,
  • Büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerde 10.280 Türk Lirası ile 15.430 Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri,

              görevli olacaktır. Uyuşmazlık bedeli 15 Bin 430 Türk lirası üzerindeki Tüketici başvurularının ise Tüketici Mahkemelerine yapılması gerekmektedir.

TOPLAM BAŞVURULARIN % 92’si KARARA BAĞLANDI.

Bolu İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına 2021 yılı içerisinde 1.824 Tüketici şikâyeti başvurusu yapılmış olup,  bir önceki yıldan gelen başvurular ile birlikte toplam 2.103 Tüketici başvurusu karara bağlanarak sonuçlandırılmıştır. 2021 yılında toplam başvuruların % 92’si karara bağlanmıştır.
Tüketici hakem heyeti tarafından 2021 yılında görülen uyuşmazlıkların yaklaşık % 47’si tüketiciler lehine sonuçlanmıştır.

Tüketici şikayetleri en çok Bankacılık İşlemleri, Ayıplı Mal ve Hizmetler, Mesafeli Sözleşmeler ve Abonelik Sözleşmeleri konularında yapılmıştır. 
Tüketicilerimiz, 15 bin 430 TL’ye kadar olan şikâyetlerini ve uyuşmazlık başvurularını şahsen veya posta yoluyla Bolu İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına ve İlçe Kaymakamlıklarında görevli irtibat Personeline yapabilirler. Ayrıca e-devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) http://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr internet adresinden de başvuru yapılabilmektedir. Tüketicilerin mutlak suretle uyuşmazlık konusu mevzuyu ispatlayıcı belge vb. bilgilerini dilekçe ekinde sunmaları gerekmektedir.


Kamuoyuna saygıyla duyurulur.